Jakie są rodzaje i typy zabudowy izotermicznej do samochodów dostawczych?
Wybrane ładunki wymagają specjalistycznych warunków transportu, w tym m.in. zachowania ciągu chłodniczego, utrzymania minusowej temperatury itp. W takich przypadkach niezbędne okazuje się zastosowanie zabudowy do samochodów dostawczych typu izoterma. W tej kategorii kontenerów transportowych wyróżnia się zarówno klasyczną izotermę, jak też chłodnie i mroźnie. Sprawdź, czym one są i dlaczego są tak ważne w sektorze logistycznym.
Czym jest zabudowa izotermiczna w samochodzie dostawczym?
Zabudowa izotermiczna w pojeździe dostawczym to kontener, który służy do przewozu towarów wymagających zachowania niskiej temperatury i zbliżonych parametrów powietrza w całym procesie transportu. Kontener taki umieszcza się na nadwoziu pojazdu. Klasyczna izoterma pozbawiona jest agregatu, czyli nie jest w stanie obniżyć temperatury we wnętrzu. Jej zadaniem jest wyłącznie zapewnienie dobrej izolacji ładunków znajdujących się wewnątrz od zbyt wysokiej lub zbyt niskiej temperatury panującej na zewnątrz. Właśnie dlatego ściany izotermy muszą być wykonywane z wysokiej jakości tworzyw, które cechują się niskim współczynnikiem przenikania ciepła. Stosuje się tu płyty termoizolacyjne z takich materiałów jak m.in.: poliuretan, PFHP, styrodur, wełna mineralna czy też pianki izolacyjne.Zabudowa izotermiczna w pojeździe dostawczym to kontener, który służy do przewozu towarów wymagających zachowania niskiej temperatury i zbliżonych parametrów powietrza w całym procesie transportu. Kontener taki umieszcza się na nadwoziu pojazdu. Klasyczna izoterma pozbawiona jest agregatu, czyli nie jest w stanie obniżyć temperatury we wnętrzu. Jej zadaniem jest wyłącznie zapewnienie dobrej izolacji ładunków znajdujących się wewnątrz od zbyt wysokiej lub zbyt niskiej temperatury panującej na zewnątrz. Właśnie dlatego ściany izotermy muszą być wykonywane z wysokiej jakości tworzyw, które cechują się niskim współczynnikiem przenikania ciepła. Stosuje się tu płyty termoizolacyjne z takich materiałów jak m.in.: poliuretan, PFHP, styrodur, wełna mineralna czy też pianki izolacyjne.
Podłogę wykonuje się z elementów antypoślizgowych, które zapobiegają przemieszczaniu ładunków. Wewnętrzne ściany wykłada się materiałem odpornym i prostym w pielęgnacji. Dobrze sprawdza się tu laminat. Dodatkowo w wyposażeniu izotermy można uwzględnić dodatkowe mocowania czy też półki, które pozwalają na przewożenie bardziej zróżnicowanych ładunków. Komponenty do wykonania profesjonalnej zabudowy izotermicznej samochodów dostawczych znajdziesz tutaj: https://nadkola.pl/pol_m_Komponenty-do-zabudow-izotermicznych-i-kontenerowych-236.html.
Trzy podstawowe rodzaje izotermicznej zabudowy samochodów dostawczych
Obecnie wyróżnia się na rynku trzy podstawowe rodzaje zabudów izotermicznych wykorzystywanych w transporcie towarów szybko psujących się lub tracących właściwości pod wpływem temperatury. Należą do nich: izoterma, chłodnia i mroźnia. Poniżej w kilku zdaniach opisano każdy z nich.
Izotermy
Podstawowym zadaniem izotermy jest izolowanie wnętrza kontenera od zewnętrznych warunków atmosferycznych. Jednocześnie w zabudowie nie uwzględnia się agregatu chłodniczego. Izoterma powstaje z materiałów o niskiej przepuszczalności ciepła i wilgoci, co umożliwia przewóz towarów w kontrolowanych i stabilnych parametrach powietrza. W takiej przestrzeni ładunkowej transportuje się m.in.: świeżą żywność, wyroby cukiernicze, kwiaty cięte, wybrane materiały budowlane, nawozy czy też leki i elektronikę.
Chłodnie
Aby oferować większy zakres świadczonych usług przewozowych, firmy inwestują w izotermy z agregatem chłodniczym. W ten sposób powstają chłodnie. One również budowane są z wysokiej jakości materiałów termoizolacyjnych. Zastosowanie agregatu sprawia, że zabudowy chłodnicze są w stanie utrzymywać stabilną temperaturę na poziomie 0-8℃. Stosuje się je tam, gdzie transport w wyższej temperaturze stanowiłby zagrożenie dla towaru i mógłby powodować straty.
Mroźnie
W przypadku produktów mrożonych stosuje się mroźnie. To zabudowy izotermiczne z agregatem, które są przystosowane do utrzymywania temperatury nawet do -18℃. Klasyfikowane są jako specjalistyczne pojazdy transportowe. Wykorzystuje się je przede wszystkim w transporcie mrożonej żywności i wyrobów cukierniczych. Aby mroźnia spełniała swoje zadanie, musi być wyposażona w dobrej jakości agregat oraz termoizolację.